reklamní letáky

Jak navrhnout skvělý reklamní leták?

V dnešním světě nás reklamní zprávy bombardují ze všech stran. Televizní reklamy, plakáty a reklamní letáky … Aby si je lidé zapamatovali, musí přitahovat pozornost, být stručné a atraktivní. Snadno říct, těžší udělat. Navržení letáku se zdá být komplikované, ale pokud proces rozdělíte do šesti menších fází, bude celá věc mnohem jednodušší.

K čemu potřebuji leták?

Hlavní věcí je odpovědět si na otázku – k čemu potřebuji tento leták. Je to nezbytný krok, protože vaše odpověď ovlivní obsah a vzhled reklamního letáku. Stojí za to zaměřit se na vymezení jedné nebo dvou nabídek nebo událostí, které chcete propagovat. Zkontrolujte, zda jsou vaše kontaktní údaje a adresa webových stránek jasně viditelné. Budete tak mít jistotu, že si je zákazník snadno všimne.

Jaká je cílová skupina letáku?

Při navrhování mějte na paměti obraz cílové skupiny. Fonty, barvy, ilustrace a fotografie se musí líbit vašemu publiku. Bez ohledu na to nepoužívejte více než dva druhy fontů, např. Garamond a Helvetica). Pokud chcete zdůraznit některé informace, použijte tučné, kurzívu nebo podtržení. Toto funguje lépe než deset různých typů písma.

Jaký formát letáku?

Letáky fungují v mnoha formátech, tedy velikostech. Používají se také různé hmotnosti a typy papíru. Pokud máte omezený rozpočet, použijte standardní velikosti, např. A5 (polovina A4 – 210 mm x 148,5 mm), DL (1/3 A4 – 210 mm x 99 mm) nebo A7 (105 mm x 74 mm). Pokud však opravdu chcete vyniknout z davu, vsaďte na svůj vlastní formát. Dobré tiskárny jsou schopné tisknout letáky v jakékoli velikosti a tvaru. Možná pro vás bude dobrý třeba kruh?

Papír je důležitý

Ujistěte se, že papír, na který chcete tisknout, je opravdu kvalitní. Špatný papír může zkazit i ten nejlepší grafický návrh letáku. Standardně se pro reklamní letáky používá papír s gramáží do 350 g/m2.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *