vizitka

Co by měla obsahovat moderní vizitka?

Ještě před několika lety byla záležitost zcela zřejmá. Každá vizitka musela obsahovat následující položky, obvykle v tomto pořadí: jméno a příjmení, pracovní pozice, název společnosti, adresa společnosti, telefonní číslo, web společnosti a e-mail. Jednoduché. Protože se však na internetu odehrává alespoň polovina našeho života, zejména profesního života, význam pojmu „základní informace“ se mírně posunul.

 

Moderní vizitka, tedy jaká?

Mnoho aktivit se provádí výhradně přes internet a zákazníci nenavštěvují sídlo společnosti, které také často bývá virtuální nebo nevhodné pro prezentaci. V důsledku toho se společnosti často vzdávají uvádění své adresy na vizitkách. Na mnoha pozicích, zejména kreativních a mezi zaměstnanci na řídících místech, je však populární poskytovat odkazy na profil v sociálních médiích.

 

Vizitka v době sociálních médií

V čele je Twitter (dáváme prostě @nick), což je vynikající médium pro navazování poloformálních profesionálních kontaktů. Někteří zase poskytují odkaz na profil LinkedIn, i když to ještě není příliš populární a nemusí být nutně dobře přijato. Grafici a všichni, kdo primárně prezentují vizuální obsah, se mohou objevit na Instagramu, zatímco společnosti, které provozují aktivní fanpage na Facebooku, odkazují na tuto stránku. Zvláště vítána je adresa firemního blogu – zatímco Facebook se již „okoukal“, z blogů se stal spolehlivý a prestižní nástroj pro budování image značky.

 

Nejdůležitější pravidlo je: čeho je příliš, toho je moc. Vyberme spíše jen jeden kanál sociálních médií – oficiální, který nejlépe reprezentuje naši profesionální činnost a nabídku společnosti. Pokud je odkaz komplikovaný, může být šifrován ve formě QR kódu. V závislosti na odvětví a způsobu, jakým chceme, aby byla společnost vnímána, se můžeme také rozhodnout pro další grafické prvky odpovídající typu činnosti, nebo naopak nechat vizitku jednoduchou a klasickou. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *