Jsou reklamní letáky efektivní?

Mají reklamní letáky stále smysl v éře všudypřítomných internetových a sociálních médií? A je pravda, že čtečky elektronických knih nahradili knihy a online informační servisy klasické noviny? Ve skutečnosti papír má a bude mít obrovskou moc – jen musí být dobře používán.

Leták – kdo ho potřebuje a proč?

I přes vývoj virtuálního světa, skutečný svět se má docela dobře. Podobně jako u papíru – i ten má něco, co nemohou nahradit žádná jiná média. Nejen, že je trpělivý, ale především má v sobě něco elegantního, osobního a nadčasového. Papír je cítit pod prsty, je rozmazaný, řezaný nebo jednoduše ho můžete složit a skryt. Papírové reklamní letáky v mnoha průmyslových odvětvích jsou prostě nenahraditelné a jejich účinnost stále převyšuje všechna ostatní média. Nejedná se pouze o prázdná slova, ale o výzkum potvrzený fakty.

Účinnost reklamních brožur

Britská agentura DMA provedla testy, které prokázaly, že zprávu si ukládáme a pamatujeme ve formě letáku mnohem častěji, např. ve srovnání se stejnou zprávou zaslanou e-mailem. Ukazuje se, že 80 až 89% příjemců si ponechává nebo předává obdržený leták. Důležité je, že letáky se slevami a slevovými kupóny jsou nejúčinnější – skladujeme je nebo převádíme na jinou osobu o 74% častěji než přijaté slevy, např. e-mailem.

Ve kterých odvětvích jsou letáky nejúčinnější?

Podle výše uvedené studie fungují letáky nejlépe v komerčním a gastronomickém průmyslu. Letáky se speciální nabídkou nebo slevou vám umožní získat opravdu vysokou úroveň konverze. Ano, konverzi lze měřit i pro tento typ kampaně. Pro usnadnění měření je vhodné během propagace označit DO KDY trvá akce na letáku. Stačí použít vyhrazený kód, pozvání nebo omezený gratis – a poté shrnete výši nákladů a zisků a podívejte se, jaké ROI vyšlo. Účinek vás může překvapit.

Tajemství účinných letáků

Avšak i ve světě letáků jsou často přítomné výdaje, které většinou směřují do koše, nikoli ku příjemci. Vytvoření účinného letáku není tak snadné jak to vypadá a kampaně jsou často špatně promyšleny. Tajemství účinného letáku je poskytnout příjemcům důvod, proč si ho nechat. To je vše. Za tím leží jak obsah letáku, tak kvalita zpracování. Pokud chceme, aby klient porozuměl naší zprávě po jednom pohledu – vyberte oboustranný leták. Pro nabídky, mapy nebo informační letáky – možná budete chtít zvážit skládání leták, nejlépe na hrubém papíru. Dostupné možnosti lze také vidět online – alespoň v jedné z větších tiskáren – např. na drukomat.pl. Pokud chcete profesionální image, zvažte skupiny možností úpravy dekorativního papíru nebo letáku. Opravdu to funguje a profesionalita se cítí na dosah ruky.

Dejte zákazníkům důvod nechat si leták

V případě informačních letáků – důvodem bude objasnění pochybností – např. popis přidruženého programu, služby, produktů nebo ošetření. Zde poskytujeme odpověď na očekávání zákazníků – vzděláváme, rozptylujeme pochybnosti a předáváme znalosti, které očekávají. Pro většinu kampaní, včetně produktových kampaní, lze vytvořit informační letáky – vše, co musíte udělat, je poskytnout příjemcům užitečný obsah. Např. v případě letáku propagujícího krmivo pro zvířata – můžeme vytvořit brožuru, v níž vysvětlíme, jak nakrmit a pečovat o nového domácího mazlíčka. Můžete přidat veterinární rady, očkovací kalendář, zábavné nápady a několik tipů od zvířecího behavioristy. Zákazníci jistě ocení skutečnost, že produkty nejen ponoukáme, ale především nabízíme podporu, radu a pomoc.

V případě reklamních letáků bychom našim klientům měli nabídnout něco víc než jen slova o nás. Pojďme informovat, vzdělávat, ale také dát něco víc – znalosti, slevy nebo inspiraci. Například v gastronomii – nabídka, mapa a jakékoli pozvání na bezplatnou kávu nebo svačinu budou určitě fungovat. Když inzerujete obchod s potravinami, přidejte zajímavé recepty, triky na vaření a nápady, jak vytvořit efektivní jídla z vašich produktů. A v případě obchodu – může to být jednoduše sleva na vybrané produkty nebo služby. Motivací k uchování letáku však může být také jednoduše zajímavý, estetický design, zajímavá věta, fotografie nebo grafika, které chceme zachovat. Inzerovaný produkt můžeme ukázat v inspirativním prostředí, ukázat jeho neobvyklé použití nebo přidat k němu něco neobvyklé. Dejme na leták něco, co představuje skutečnou hodnotu a to, co bychom sami na něm chtěli vidět.

JustPrint.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *